1.02.2010

Cei 7 pasi - PARTEA I

Nu, nu sunt 7 pasi miraculosi care va vor ajuta sa slabiti "10 kile-n 10 zile" :))) Nu exista asa ceva! Da, sunt sigura ca nu exista pentru ca daca ar exista nu ar mai exista grasi! Toti ar fi trasi prin inel, asa cum se crede Mircea Badea :) si ar pasi din 7 in 7.


Ca orice alt lucru serios pe lumea asta si slabitul e o chestie grea. E nevoie de strategie, chiar si cand zici "de azi ma infometez pana dau jos 5kg" se cheama ca ai un plan. Prost, dar totusi un plan. Ca o paranteza, n-o sa repet decat daca va fi absolut necesar: sunt o persoana cu simtul umorului si pe alocuri chiar sarcastica. Nu mi-am propus sa dau nimanui lectii de viata si nici sa trasform in litera de lege ce voi scrie eu aici. Vreau doar sa incerc o noua abordare a unei probleme cu care ma lupt de ani buni ca sa vad daca merge. Asa voi proceda eu si atat.Asa ca sa nu credeti ca imi caut adepti sau caut sa conving pe cineva de ceva.

Ne intoarcem la cei 7 pasi:

1. Obiective realiste.
Suna atat de bine incat asta e adresa blogului, titlul fiind continuarea: "10, primul prag" ca sa nu va mai tin in suspans: 10 kg in primul an. Cam asta imi propun. Nu e cu limita, daca se vor da duse mai multe cu atat mai bine :)
Ideea este sa nu-ti propui lucruri imposibile asa cum promit multe diete. Problema mea majora este grasimea, nu apa si nici masa musculara, asa ca decat sa ma deshidratez in 13 zile pret de 6-7 litri mai bine dau jos 1 kg de grasime pura in 6 saptamani :)

2. Indepartarea sabotorilor
Ei, aici incepe greul pentru mine. Cel mai mare sabotor al meu este sotul meu. In conditiile in care trebuie sa gatesc pentru el si pentru copii, si sa-i tin de urit la masa devine foarte greu sa ma abtin.
Tot aici intra si mama soacra si cativa prieteni dragi.
Mihaela Bilic spunea ca nu trebuie indepartati ci convinsi ca faci un efort, ca ai un scop pe care sa-l inteleaga si ei si sa ii faci pana la urma sa te srijine neconditionat, pana la a se abtine ei insisi de la a manca in prezenta ta lucruri pe care nu ai voie sa le consumi.
Vezi sa nu! Cu socrella nu voi reusi in veci amin, asa ca nici nu-mi propun s-o conving de ceva. O sa gestionez criza pe moment cum s-o putea mai bine, fara sa starnesc vreun razboi in familie si atata tot.

3. Invatam sa cumparam si sa gatim
E greu sa te abtii de la ciocolata cand ai frigiderul si sertarele din bucatarie ticsite.

{De ce si-or fi inchipuind oamenii ca daca ai copii e musai sa te cadoriseasca cu tone de ciocolata de sarbatori??? E o chestie aproape paradoxala. Copilul meu cel mare a venit de la gradinita cu o scarba de nedescris pentru cartofii prajiti. Sa ne intelegem: incerc de 7 ani sa slabesc ceea ce inseamna printre altele ca fac cartofi prajiti de maxim doua ori pe an. Dar i s-a povestit la gradinita ca nu e sanatos, copilul a luat totul la propriu si s-a dus si felul meu de mancare de criza, adica pe care il faceam cand nu aveam alta idee si pe care copiii il mancau cu placere. Si apoi aceeasi persona care le-a tinut lectia despre cartofi prajiti decide ca la serbarea de mos copiii sa primeasca o sacosa maaaare plina de ciocolata}

Cam asta este: nu cumperi ce nu ai voie, nici macar daca iti promiti ca nu musti decat o data, mergi la cumparaturi satul si cu lista scrisa si gatesti ca sa nu te trezesti in ultimul moment ca suni la pizza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu