6.29.2011

Pungile de plastic

Am dat astazi peste aceasta prezentare. Nu e o noutate absoluta, dar ma incearca niste apucaturi ecologiste si cred ca ar trebui sa acordam mai multa atentie pungilor de plastic.



De cand se platesc pungile de plastic traiesc un paradox. Mi-am cumparat sacose mari de rafie de la carrefour in care imi fac cumparaturile cand merg la piata sau la hipermarket, am deja vreo 6 pe care le tot port cand prin portbagaj cand prin casa. Tot in portbagaj am dus si muuuuuulte pungi de plastic, sanatoase in care poti aduce cumparaturi. Dar nu stiu cum fac ca am tot mai multe pungi, mult mai multe decat inainte. S-ar putea ca introducerea pungilor pe bani sa fi trezit ceva in constiinta mea si sa nu le mai arunc cu atata usurinta ca inainte.
Incerc sa "rezbesc" cu ele si le pun in cosul de gunoi in loc de saci menajeri. Asta e ideea mea de "reciclare" a pungilor de plastic.

Voi ce faceti cu pungile? Aveti mai multe sau mai putine decat inainte? Eu as fi foarte fericita daca s-ar interzice de tot si ar fi inlocuite de sacose de panza.

3 comentarii:

  1. Subscriu la metoda ta de reciclare. Eu am mai mult de un an de cand mi-am luat sacose mari de rafie, pungile de plastic pe care le primesc gratis din piata sau din alte magazine le folosesc la gunoi. Am intotdeauna in geanta o punga textila ambalata intr-un mic portofel, e foarte practica. Cu toate astea, am inca un teanc consistent de pungi de plastic adunate, nu le arunc dar am consatat ca intre timp unele s-au facut faramitze. Prima data m-am speriat gandindu-ma la un rozator, dar de fapt sunt pungi biodegradabile.
    Sper sa constientizeze cat mai multe persoane cat de importanta e reciclarea, sa se educe si sa-si sorteze deseurile, mai ales ca acum au aparut tomberoane speciale ptr plastic, metal si hartie.

    RăspundețiȘtergere
  2. E f simplu, ce nu folosesti/refolosesti (eu de ex pun in cele mic legume pt congelator), le poti duce la containerele de reciclare a plasticelor.

    Liviana

    PS: Felicitari pt pierderea de kg, dar unde e tickerul ca nu dau de el. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Liviana!

    Pierderea nu e foarte mare pentru ca a fost si concediul de vara intre timp si am constatat ca all inclusive la bulgari nu face bine la silueta. Si uite cum ma chinui eu de la 1 august sa dau jos 2 kile puse atunci si nu reusesc.
    Tickerul nu il gaseai pentru ca nu mai fusese actualizat de mult. L-am actualizat si acum e in capul paginii si spre rusinea mea nu arata nimic spectaculos.
    Intre timp am rezolvat si dilema pungilor de plastic ca m-a scapat un hot de ele. Le-a apucat odata cu roata de rezerva inchipuindu-si probabil ca cine stie ce-o fi in sacosa aia mare si burdusita, am povestit putin mai sus :) Acum ce mai primesc pe la cumparaturi le refolosesc fie cum ai spus tu pentru congelator sau pentru cosurile de gunoi, n-am mai cumparat saci de plastic de nu mai tin minte de cand.

    RăspundețiȘtergere